MeCovers gynkjol + Apotea

MeCovers gynkjol - ett integritetsskydd som ökar tryggheten vid gynekologiska undersökningar - nu tillgänglig på Apotea

MeCovers gynkjol är en innovativ produkt som ger kvinnor mer kontroll och komfort i situationer som kan kännas utlämnande. Kjolen har en smart design som gör det möjligt att skyla sig på underkroppen vid gynekologiska undersökningar, rektalundersökningar och mammografi. Från och med 19 augusti finns kjolen tillgänglig att köpa hos Apotea, Sveriges största nätapotek. Apotea erbjuder ett brett sortiment av läkemedel, hälsoprodukter och kosmetik, med snabb och fraktfri leverans till hela landet.

MeCovers gynkjol minskar stressen och ökar välbefinnandet i en undersökningssituation, samtidigt som den underlättar arbetet för vårdpersonalen. MeCovers AB är ett svenskt fem-tech företag som grundades 2019 av kvinnor som ville förbättra upplevelsen vid gynekologiska undersökningar. Företaget har genomfört flera studier som visar att en majoritet av kvinnor vill ha ett integritetsskydd vid dessa tillfällen. MeCovers gynkjol har redan fått ett positivt mottagande av både patienter och vårdgivare i Sverige och utomlands. Eftersom MeCovers gynkjol är en enkel och uppskattad lösning för att öka trygghetskänslan i utsatta situationer öppnas nu även konsumentmarknaden upp.

– Under en period i mitt liv var besöken hos gynekologen många, då slog det mig att det borde finnas en produkt som gör att jag kan fortsätta känna mig både trygg och känna att jag har min integritet bevarad under det känsliga undersökningstillfället. Jätteroligt att vi nu får lansera MeCovers gynkjol på Apotea och öppna upp möjligheten för ett integritetsskydd för alla kvinnor, säger Giselle Esse, upphovskvinna och grundare på MeCovers.

Produkten hittar du här: https://www.apotea.se/sok?q=gynkjol&x=23&y=26

Läs mer om produkten och företaget på www.mecovers.com/sv

Länk för pressbilder: https://www.mecovers.com/sv/press/#pressbilder

Apotea AB kundservice@apotea.se www.apotea.se